Sunday, June 3, 2012

Set Kurus: Kurangkan Berat Badan Dengan Shaklee

Dalam sehari, macam-macam kita makankan. Betul tak? Cuba kita periksa apa yang kita makan ketika sarapan, makan tengahari dan makan malam untuk semalam. Erm...Tak ingat?? Oh, sebenarnya ramai je orang yang tak nak ambil tahu apa yang dimakannya sebab apa yang penting bagi kebanyakkan kita ialah SEDAPPPP..Dan selalunya apa yang sedap itu, itulah yang PALING BERLEMAK, MANIS, BANYAK PERASA, PALING BERKRIM, PALING BERKOLESTROL, ADA TRANS FAT dan macam-mcam lagi. Kalau tengok kat Malaysia ni kedai makan yang buka 24 jam memang banyak. Tengok pulak menu paling "hot" waktu malam. Antara yang top : Nasi Lemak Ayam Rempah, Nasi Tomato dan macam-macam lagi. Memang tak boleh nak tengok je kan. 

Kesan dari pola pemakanan yang "ikut suka aku (ISA)" je, ramai rakyat Malaysia mengalami pelbagai penyakit. Mengikut laporan pada tahun 2011, Malaysia mendapat tempat pertama di kalangan negara ASEAN yang berhadapan masalah dengan obesiti. Kalau nak ikutkan, semua masalah kesihatan boleh dicegah dengan menjaga pemakanan kita. Bukan lah nasi lemak tu tak boleh makan, tapi dah makan nasi lemak tu, perlulah "work out" dan bakar balik semua lemak-lemak yang dah disebati dalam badan tu.

Tapi, jangan pula, bila dah badan rasa berisi, "membesar dengan sihat"..kita biarkan je. Bila lemak dah tepu dalam badan, memang banyak penyakit boleh datang. Bahaya sangat. Tapi boleh bakar ke lemak yang dah bertimbun ni???

                         BOLEHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.....YAKIN BOLEH ;)

Rasa dah terlambat to back on track? Oh, tidak sama sekali. Hidup kita ni jangan sekali-kali berputus asa.jom saya bantu untuk kurangkan berat badan dengan Shaklee. JOmmmm...

Shaklee ada menawarkan set makanan tambahan bagi tujuan untuk kurangkan berat badan. Ramai yang sudah mencuba dan merasai perbezaannya.


3 konsep utama -BAKAR, BUANG, BINA


                          1. BAKAR 
                       Produk: LECITHIN/ OMEGA GUARD
Fungsi: bertindak sebagai pemecah dan pembakar lemak dan kolestrol




 2. BUANG
Produk: ALFALFA/HERB LAX
Fungsi:membuang lemak, toksin dalam badan
3. BINA
Produk: CINCH/SOY PROTEIN
Fungsi: bina otot, elak kulit menggelebeh


Langkah Pertama : Detox

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak menggalakkan Herb-lax diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak.

Langkah Kedua : Memecahkan lemak

Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau omega. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan makan sesuka hati. Kena kurangkan lemak dan minyak , rajin bersenam dan banyakkan minum air. Sekurang-kurangnya 3L sehari.

Langkah ketiga : Membina otot dengan Protein

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%... Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu,


kredit: whiteymommy



APA KATA MERKA TENTANG SET KURANGKAN BERAT BADAN NI?
(TESTIMONIAL )






Ramai dah merasai perubahan yang ketara dengan menggunakan set Kurus Shaklee?? Anda mahu mencuba...Cepat hubungi saya sekarang!!!


Pembelian SET KURUS SHAKLEE dengan saya, anda layak untuk:

1) mendapat jadual makan yang ekslusif
2) akan dijemput ke group BURN THE FAT CLUB di bawah kelolaan saya
3) FREE EBOOK Tips Kawal Nafsu
4) FREE Ebook Buang 5 KG dalam masa 5 minggu
5) Consultation PERCUMA melalui Whatsup


Untuk TESTIMONIAL YANG BERJAYA klik di sini

*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya, hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke 0126891597. Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA. Ada masalah kekangan budget??saya ada sediakan pek mini untuk percubaan selama sebulan. Jom, tempah sekarang!!


No comments:

Post a Comment