Thursday, June 7, 2012

Performance Drink: Minuman Terbaik Untuk Ahli Sukan


Performance Drink Untuk Ahli Sukan

Anda Bertanya, Saya Menjawab 
(Ala-ala Ustaz Azhar Idrus punya buku :))

1. Apa keistimewaan Performance Drink (PD) ni terutama untuk ahli sukan?
Selalunya, apabila beraksi di padang, atau berlumba basikal, atau apa-apa jenis sukan pun, para atlet akan berasa haus, lesu dan penat selepas beraksi di padang atau trek untuk tempoh yang tertentu. Betul? Ini disebabkan mereka telah "dehydrated". Peluh dah start keluar. Air dalam badan dah makin kurang. Performance Drink ini merupakan satu minuman yang sangat membantu para atlet untuk mengurangkan rasa ternyahidrat tu. So, bila minum PD, para atlet akan sentiasa bertenaga dan tidak lesu. Performance Drink Shaklee ni sebenarnya, telah terbukti secara kilinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air, tahu. ;)

2. Ada bukti ke Performance Drink ni menyokong tahap hidrasi?
Eh, mesti lah ada. Satu yang best tentang Shaklee, semua produk-produk Shaklee akan diuji secara saintifik. Semua produk telah diuji pada manusia bukan pada haiwan. Sebagai seorang seorang penyelidik, bab-bab bukti saintifik ni, memang saya sangat tak pandang ringan.Cuba tengok graft di bawah, garisan yang berwarna hijau menunjukkan paras glukos dalam darah apabila seseorang minum PD, dan garisan kelabu, apabila seseorang itu hanya minum air. Dapat diperhatikan, apabila seseorang meminum PD, semakin lama seseorang itu  "work out", semakin bertambah paras glukos dalam darah. Apabila kandungan glukos meningkat, semakin banyak tenaga yang boleh dijana. So para atlet semakin bertenaga dan secara tak lansung dapat meningkatkan mutu "performance" mereka di padang atau trek.


3. Bagaimana Performance Drink Bantu Untuk Ternyahhidrat?
Performance Drink mengandungi campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari. Ia terdiri daripada campuran unik karbohidrat dan kandungan garam. Fungsi karbohidrat dalam PD ini membantu menggantikan semula tenaga yang hilang. Ia turut membantu memperbetulkan kehilangan garam akibat perpeluhan berpanjangan. Sementara itu, kalium, magnesium dan natrium tidak sekadar menggantikan semula elektrolit-elektrolit yang telah hilang di dalam peluh tetapi turut membantu pembendungan cecair serta menggalakkan penghidratan semula.

4. Apa istewemanya PD berbanding minuman isotonik yang lain?
PD boleh mengekalkan tenaga para atlet pada masa yang panjang. Ia mempunyai 6 "hydating electrolytes". Apa yang penting, PD tidak mengandungi perasa tiruan, tidak juga mengandungi pewarna tiruan dan penstabil. Ia sangat selamat dan tidak memberi kesan sampingan. Ini kerana mana-mana minuman isotonik yang mengandungi pewarna tiruan, ia akan memberi kesan buruk kepada para atlet. Lagi satu ia, tidak bergas. So memang tidak akan mengganggu perut para atlet.

5. Bila saya boleh ambil PD?
Anda digalakkan ambil PD ketika sedang beraksi/bermain. Ini kerana ketika itu, badan anda telah semakin berpeluh dan anda sudah mula rasa "dehydrate". Apabila minum PD ni, ia akan membantu 
menggantikan elektrolit2 dalam badab dengan kadar segera dan ia memberi tenaga kepada anda.


6. Sesuai ke saya minum PD ketika saya bersukan seperti bola sepak dan berbasikal?
Sesuai sangat. Malah, nak minum PD ni bukan sahaja ketika main bola dan berbasikal atau mountain biking, anda boleh minum PD ketika: jogging, aerobics, main golf, bowling, basketball, hiking, skiing, berjalan, martial arts, main tennis, softball, angkat berat dan macam-macam lagi.Nak katanya anda boleh minum PD ketika anda membuat aktiviti yang berpeluh. Anda juga boleh mengambil PD ketika bekerja di bawah matahari terik, ketika mengerjakan umrah, ketika travel dan sebagainya.


7. Kesimpulannya, bagi saya 5 sebab mengapa saya perlu pilih PD sebagai minuman isotonik saya?
1) Ia terbukti secara secara klinikal untuk:

  • Mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi
  • Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk kalsium dan magnesium
  • Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan
  • keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina

2) Tidak Bergas/Tidak mengandungi bikarbonat

3) Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.
4) Ia dari rumusan OPTI LYTE yang membekalkan hidrasi yang optimum.
5) Ia boleh dibancuh khas untuk satu pasukan.


8. Macam mana nak bancuh PD ni?
Senang saja. Campurkan 3 sudu besar sebuk PD ni kedalam 8 0z air sejuk atau, untuk kegunaan satu pasukan, campurkan satu canister dengan 4.75 quarts air (1 US Quart = 0.94635295 Liter). Kemudian, boleh minum dengan gembira :)


9. Kalau saya minum PD ni, memang team bola saya confirm boleh menang ke?
Saya tak menjaminkan kemenangan pada mana-mana pihak, tapi mungkin disebabkan tenaga yang sentiasa terjana, badan yang tidak lesu dan penat meningkatkan peluang pasukan anda untuk menang. :) Kan best kalau macam tu...
----------------------------------------------------------------------------------------
Erm setelah tahu kelebihan PD ni, anda tak rasa rugi kalau tak cuba? Berbaloi. Jom tempah sekarang untuk menikmati "keistimewaannya".

*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya, hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke 0126891597. Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA.  Jom, tempah sekarang!!

No comments:

Post a Comment