Tuesday, November 28, 2017

Cara Turunkan Gula Dalam Darah Dengan Cepat Supaya Tidak Perlu Cucuk Insulin

Assalamualaikum WBT dan salam sejantera.

Zaman sekarang bilangan pesakit kencing manis semakin meningkat. Ini adalah disebabkan paras gula yang tinggi dalam darah akibat pemakann tidak seimbang. Mengikut statistik 4 juta rakyat malaysia ada diabetes. Takutnya. Ramai rakyat Malaysia yang sakit. 

Tapi sebenarnya ada cara untuk turunkan gula dalam darah dengan cepat dan pantas. Nak tahu? Jangan lupa sambung baca artikel ini.


Kisah Pesakit Kencing Manis Yang Dapat Turunkan Gula Dengan Cepat


Ada seorang kakak mengadu suaminya mempunyai bacaan gula sangat tinggi. Masalahnya suami dia tidak mahu makan suplemen jenis biji. So makin hari, makin tinggi bacaan gula dalam darah. Kakak ni pun dah risau. Dia cuba bagi suami dia makan Vivix. Sebab Vivix dalam bentuk cecair.Mudah untuk ditelan.


Alangkah terkejutnya dia, bila bacaan gula turun dari 14.5 hingga 7.5 setelah sebulan mengambil Vivix  secara konsistan.

Di sini saya kongsi testimonial kakak tu.



Bagaimana Vivix Boleh Membantu Kurangkan Kadar Gula Dalam Darah

Kandungan utama dalam minuman botani Vivix ialah eldebeery eropah, anggur muscadine, polyganum caspidatum dan purple carrot.

Kandungan satu bahan antioksidan yang berkuasa yang ada dalam anggur muscadine iaitu Resveratrol yang boleh bantu kurangkan gula dalam darah.

Mengikut kajian, ada 5 mekanisme bagaimana resveratrol dapat bantu kurang metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan.

1. Resveratrol bantu memperbaiki keseimbangan glukosa dalam darah==> jadi elok balik ikut sistem yang betul macam body kita patut buat.

2. Resveratrol Bantu Kurangkan rintangan insulin==> vivix tolong betulkan fungsi "kunci dan mangga" tadi supaya glukosa boleh masuk dalam sel dan tak terkumpul di salur darah sahaja

3. Resveratrol bantu melindungi pankreas==> kita nak nourish balik pankreas yang dah rosak dan terbeban tadi, supaya boleh berfungsi semula dengan baik. 
Kita tak nak cucuk insulin tiruan. Kita nak hasilkan sendiri insulin oleh pankreas kita. Vivix akan reduce radang di pankreas-->protect sel di pankreas--> supaya insulin akan increase ke normal semula.

4. Resveratrol bantu membaiki rembesan insulin ==> bila sel pankreas dah normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita.

5. Resveratrol bantu membaguskan keseimbangan metabolisme- fungsi tubuh.

Mengikut kajian Annals of New York Academy of Sciences, resveratrol diuji pada tikus yang mempunyai kadar gula yang tinggi dan selepas diuji dengan resveratrol, bacaan gula dalam darah tikus menurun.

Jadi, jika anda mahu menurunkan gula dalam darah supaya tidak perlu cucuk insulin lagi, cepat-cepat dapatkan Vivix dengan hubungi saya di.

Daya
012-6891597.




Friday, November 10, 2017

Bagaimana Mati Pucuk Boleh Berlaku?

Assalamualikum WBT dan salam seantero dunia.

Secara umumnya, lemah tenaga batin atau lebih dikenali sebagai mati pucuk adalah keadaan yang merujuk kepada ciri-ciri kegagalan alat kelamin lelaki untuk menegang atau mengekalkan ketegangan sehingga mencapai kepuasan seks. 

Dalam istilah perubatan dikenali sebagai ‘impotensi’. Mati pucuk ialah kecacatan yang serius yang di mana ia boleh meruntuhkan sesebuah institusi perkahwinan kerana pasangan tidak mendapat zuriat.

Menurut kajian dan sumber yang boleh dipercayai, pada masa ini lebih kurang tiga juta rakyat Malaysia mengalami masalah mati pucuk (erectile dysfunction - ED).

Simptom mati pucuk misalnya seseorang lelaki tidak berupaya untuk mencapai dan mengekalkan ketegangan, ketegangan tidak memadai untuk penetrasi dalam hubungan seks atau ketidakupayaan dalam mengekalkan ketegangan selepas penetrasi untuk mencapai kepuasan hubungan seks.

Bagaimana zakar menegang?


Lelaki yang normal selalunya apabila terangsang, isyarat akan dihasilkan daripada otak dan dihantar ke jantung untuk memberi arahan mengepam darah dengan segera ke saluran darah di bahagian zakar. Ini dibuktikan dengan dengupan jantung anda yang semakin laju dan kuat.

Darah yang dipam akan memasuki saluran darah pada Corpus Cavernosum. Ereksi akan berlaku dan zakar akan menjadi keras.

Lihat gambar di atas.

A. Adalah di mana keadaan zakar sedang lembik 

B. Adalah di mana zakar mengeras


Bagaimana Mati Pucuk Boleh Berlaku?


Ereksi adalah keadaan fisiologi, di mana terdapat isyarat dari otak memicu darah untuk mengalir ke dalam zakar. Zakar akan terisi dengan darah dan kemudian memerangkap darah sehingga menjadi lebih tegak dan lebih keras sehingga ada ereksi yang memuaskan untuk penembusan untuk hubungan seksual. 

ED adalah masalah di mana terdapat gangguan di sepanjang laluan itu.

Pertama, isyarat timbul daripada otak. Adalah penting untuk mempunyai keinginan seks. Dan testosteron pada tahap normal membolehkan keinginan itu berlaku pada seseorang lelaki.

Kemudian laluan saraf yang  dari otak ke zakar mesti berada dalam keadaan yang baik; iaitu saraf tunjang serta saraf yang berjalan melalui pelvis, serta saraf dalam zakar itu sendiri.

Saraf yang melepaskan bahan kimia, yang menyebabkan saluran darah memasuki zakar untuk membuka dan membolehkan lebih banyak darah mengalir melalui.

Kemudian memasuki jenis khas ruang spongy di dalam badan zakar, yang sebenarnya adalah matriks halus otot licin dan saluran darah seperti lapisan yang lembut dan patuh. 

Dan isyarat menjadikan mereka menjadi lebih lembut supaya mereka dapat mengisi darah yang meluaskan saiz zakar. Dan kemudian darah terperangkap, dan semakin banyak aliran darah masuk, zakar menjadi lebih kuat, seperti mengepam tayar basikal.

Mati pucuk berlaku apabila berlaku halangan sepanjang laluan itu. 

Jika paras testosteron seseorang terlalu rendah, dia mungkin tidak mempunyai keinginan untuk memulakan keseluruhan proses. Sekiranya dia mengalami kecederaan saraf tunjang atau kecederaan pada saraf pelvisnya dari pembedahan sebelum ini, terutamanya pembedahan kanser prostat, maka isyarat tidak dapat sampai ke zakar.

Mati Pucuk Boleh Berlaku Disebabkan Diabetes, Tekanan Darah Tinggi dan Tahap Kolstrol Tinggi


Perjalanan darah boleh terganggu akibat pengerasan arteri (arteriosclerosis), diabetes, tekanan darah tinggi atau tahap kolesterol dalam darah yang luar biasa tingginya. Diabetes (kencing manis) adalah satu-satunya masalah utama yang boleh dikaitkan dengan lemah tenaga batin.

Berdasarkan kajian yang dilakukan, antara sebab mati pucuk adalah seseorang itu mengalami penyakit mental (kemurungan dan kebimbangan), kecederaan pada otak dan saraf tunjang, masalah kekurangan paras hormon testosterone, kegagalan fungsi hati dan buah pinggang, penyakit Parkinson, angin ahmar, komplikasi pembedahan kelenjar prostat atau pundi kencing, kesan sampingan ubat-ubatan, cara hidup yang tidak sihat seperti merokok dan kurang aktiviti fizikal.

Ubat yang diberikan doktor untuk merawat penyakit kencing manis, sakit jantung dan tekanan darah tinggi boleh menyebabkan lemah tenaga batin apabila diambil secara berterusan. Oleh itu, adalah baik jika pesakit berbincang dengan doktor kesan sampingan sebelum mula mengambilnya.

Pesakit dengan masalah jantung sering diberikan ubat yang mengandungi nitrat. Bahan aktif dalam ubat mati pucuk (seperti Sildenafil Citrate) mampu berinteraksi dengan nitrat dan melegakan tekanan darah ke aras berbahaya dan boleh membawa maut.

Cara atasi masalah ini

Dengan kemajuan teknologi perubatan yang ada pada masa kini, kita mempunyai pilihan yang pelbagai seperti merawat menggunakan dadah atau ubat-ubatan, terapi suntikan, farmakoterapi melalui saluran kencing dan pembedahan implan zakar.

Jika dilihat pada senario ini, seharusnya masyarakat kita terutama golongan yang berkahwin sewajarnya mengambil serius untuk mengatasi masalah ini dari awal.

Ini kerana dengan mengamalkan cara hidup yang sihat dan menghindari aktiviti yang boleh menyumbang kepada masalah mati pucuk, adalah sangat baik seperti kata pepatah ‘mencegah lebih baik daripada merawat’ dalam konteks kerohanian rumah tangga.

 sumber :






Viagra dan Ubat Yang Tak Boleh Makan Serentak

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Lelaki yang mempunyai masalah mati pucuk atau lemah tenaga batin boleh mengambil Viagra (sildenafil) untuk membantu mengatasi masalah mati pucuk. Namun begitu, jika anda sedang memakan ubat lain, sila maklumkan kepada doktor yang bertauliah kerana viagra tidak boleh makan serentak dengan beberapa ubat yang lain.

Bolehkan Viagra  (Sildenafil ) Dimakan Bersama Ubat Lain?

Pesakit yang mengambil sebarang jenis ubat nitrat organic tidak boleh mengambil  Viagra. 
Viagra tidak boleh dimakan oleh pesakit yang sedang memakan ubat – ubatan yang mengandungi NITRAT.

Jika anda memakan sebarang ubat nitrat seperi  ISORDIL, NITROPASTE, NITROPRESS, NITROLSTAT atau NITROGLYCERIN, anda tidak boleh makan sildenafil.

Pesakit yang mengambil ubat untuk tekanan darah tinggi boleh mengambil sildenafil tetapi adalah lebih bijak untuk memeriksa semula tekanan darah selepas rawatan.

Sildenafil atau Viagra diproses secara kimia di dalam hati. Ubat-ubatan yang mengganggu aktiviti tersebut akan menyebabkan peningkatan tahap  darah oleh sildenafil dan mengakibatkan kesan-kesan sampingan lain.

Contoh ubat tersebut seperti Tagamet, Eryhromycin dan ubat anti fungal seperti Nizoral (ketoconazole). 

Pesakit yang mengamalkan ubat-ubat tersebut hanya boleh mengambil dos 25 mg atau menghabiskan penggunaan ubat-ubat lain sebelum mengambil sildenafil.

Viagra Hanya Membantu


Menurut Pfizer New York, Viagra bertujuan untuk menegangkan buah zakar bukannya meningkatkan libido. Mereka yang tidak mengalami masalah ketegangan buah zakar tidak faham tentang fungsi Viagra dan cuba-cuba mengambilnya untuk tujuan lain seperti untuk memanjangkan daya seks sedangkan kesanya lebih bahaya. Ia hanya boleh dimakan sekali sehari.

Tidak semua lelaki menerima kesan yang sama. Malah, jangka lama ketegangan juga tidak dijamin.

- Ambil mengikut cara yang telah ditentukan oleh doktor anda. Viagra datang dalam kapsul 25mg, 50mg dan 100mg. Doktor akan memberitahu anda berapa banyak yang perlu diambil.

- Jika anda berumur melebihi 65 tahun dan mempunyai masalah hati atau buah pinggang yang serius, doktor kemungkinan akan memulakan dengan pengambilan dos yang rendah (25mg).

- Ambil Viagra kira-kira sejam sebelum anda melakukan hubungan badan. Viagra mula bekerja dalam masa 30 minit semasa anda mula merasakan keghairahan seksual. Viagra berakhir sampai 4 jam.


Namun begitu, jangan ambil Viagra lebih dari sekali dalam sehari- Jangan ambil dos melebihi dari yang diberitahu oleh doktor anda. Jika anda fikir anda perlukan lebih dos, cakap dengan doktor anda.

Jangan mula atau berhenti mengambil apa-apa ubat sebelum berjumpa dengan doktor.
Ini adalah ringkasan sebahagian dari maklumat penting yang perlu diketahui sebelum mengambil Viagra.

Apapun keadaan anda, ubat mana pun yang anda ambil, sila jumpa doktor terlebih dahulu.
Hal ini kerana ia boleh risikokan nyawa anda.



sumber : Pemakanan dan Kesihatan, Syed Mahadzir

Sebarang maklumat tentang Viagra dapatkan di Viagra.com

~Hidup Sekali, Hebatkan Ia~

Cara Makan Pil Viagra Untuk Lelaki

Assalamualikum WBT dan salam seantero dunia.

Rakyat Malaysia yang mengambil pil Viagra lebih daripada 40,000 orang. Selalunya, mereka mendapat nasihat doktor sebelum mengambilnya. 

Pengambilan dos yang berlebihan serta pengambilan bersama ubat-ubatan lagi jika tidak diberi konsultasi dari doktor yang bertauliah, mungkin boleh mengancam nyawa. Di sini saya kongsikan cara makan pil Viagra.

Bagaimana Cara Pengambilan Pil Viagra (Sildenafil citrate)


1. Pil Viagra didatangkan dalam kapsul 25 mg, 50 mg dan 100 mg. 
    Selalunya doktor akan menyarankan kadar mengikut tahap kesihatan seseorang.


- Ambil mengikut cara yang telah ditentukan oleh doktor anda. Viagra datang dalam kapsul 25mg, 50mg dan 100mg. Doktor akan memberitahu anda berapa banyak yang perlu diambil.
- Jika anda berumur melebihi 65 tahun dan mempunyai masalah hati atau buah pinggang yang serius, doktor kemungkinan akan memulakan dengan pengambilan dos yang rendah (25mg).
- Ambil VIAGRA kira-kira sejam sebelum anda melakukan hubungan seks. VIAGRA mula bekerja dalam masa 30 minit semasa anda mula merasakan keghairahan seksual. VIAGRA berakhir sampai 4 jam.

JANGAN LAKUKAN:

- Jangan ambil Viagra lebih dari sekali dalam sehari- Jangan ambil dos melebihi dari yang diberitahu oleh doktor anda. Jika anda fikir anda perlukan lebih dos, cakap dengan doktor anda.
- Jangan mula atau berhenti mengambil apa-apa ubat sebelum berjumpa dengan doktor.


Ini adalah ringkasan sebahagian dari maklumat penting yang perlu diketahui sebelum mengambil Viagra.

Sunday, November 5, 2017

Bahaya Viagra Yang Ramai Lelaki Tak Ambil Tahu

Assalamualaikum WBT dan salam seantero dunia.


Pil Viagra digunakan untuk lelaki yang masalah disfungsi ereksi (erectile dysfuntional) atau mati pucuk. Apabila seorang lelaki hendak melakukan hubungan kelamin, Viagra membantu mengekalkan ketegangan semasa sedang dalam keadaan ghairah. Seseorang lelaki tidak boleh mencapai ketegangan dengan hanya menelan Viagra. Hanya doktor yang bertauliah sahaja boleh membenarkan penggunaan Viagra.




Ramai yang salah anggap terhadap pil Viagra. Sebenarnya, Viagra tidak merawat mati pucuk. Ia hanya membantu dan mengekalkan ketegangan. Perlu diketahu juga bahawa Viagra tidak menghalang anda atau pasangan anda dari penyakit jangkitan hubungan seks seperti HIV. Anda masih memerlukan kondom sebagai langkah keselamatan. Semua perlu faham bahawa Viagra bukanlah hormon atau pemangkin nafsu syahwat (aphrodisiac).


Tidak ramai lelaki yang mengambil tahu, siapa yang sepatutnya boleh mengambil Viagra.

Sesuai ke pesakit jantung mengambil Viagra?

Teruskan membaca artikel ini.

Siapa Yang Memerlukan Viagra?


Lelaki yang mempunyai masalah mati pucuk dan mereka tiada masalah jantung. Jika lelaki tersebut mempunyai masalah jantung yang kronik, beliau tidak sesuai mengambil Viagra.

Siapa Yang Tidak Boleh Ambil Viagra?

Lelaki yang pernah mengambil ubat-ubatan nitrat seperti nitrogliserin, isosorbide mononitrat atau dinitrate, amyl nitrat atau nitrite dan lelaki yang alergi kepada kapsul Viagra. Wanita tidak boleh mengambil Viagra.

Langkah-Langkah Sebelum Mengambil Viagra.


Jika anda mengalami masalah mati pucuk atau ED , anda wajib memberitahu doktor jika anda pernah alami.

- Sakit jantung, degupan tidak sekata atau strok
- Kegagalan jantung seperti sakit dada atau injap aortik yang mengecil
- Tekanan darah tinggi atau rendah
- Kecederaan mata yang serius
- Kondisi mata yang dipanggil retinitis pigmentosa
- Masalah buah pinggang atau hati
- Masalah darah seperti sel anemia atau leukemia
- Mereka yang berkhatan, penyakit Peyronie atau ketegangan yang berakhir selepas 4 jam
- Ulser perut atau apa-apa masalah pendarahan

Beritahu doktor tentang semua ubat yang anda sedang ambil termasuk ubat-ubat yang dibeli di farmasi, vitamin dan produk herba.


Beritahu jika anda sedang mengambil

- Ubat yang dipanggil alpha-blockers untuk merawat tekanan darah tinggi atau masalah prostat. Tekanan darah anda boleh menjadi terlalu rendah. Doktor mungkin memberi anda dos Viagra yang rendah.

- Ubat yang dipanggil protease inhibitors untuk HIV.

- Lain-lain kaedah yang boleh merangsang ketegangan termasuk pil, suntikan, implan atau pam.

 Kesan Sampingan Dari Pengambilan Viagra Yang Mungkin Boleh Terjadi


Kebanyakan kesan sampingan antara kecil hingga pertengahan. Ia biasanya hilang selepas beberapa jam. Sebahagian darinya mungkin disebabkan oleh dos yang berlebihan.

Kesan sampingan Paling Biasa:- Sakit kepala- Sakit perut

Kesan Sampingan Jarang-Jarang Berlaku:

1. Bermasalah untuk membezakan warna biru dan hijau atau melihat kebiru-biruan pada sesuatu objek.

2. Mata semakin sensitif kepada cahaya- Pandangan yang kabur

3. Kesan Sampingan Yang Paling Kurang Berlaku:- Ketegangan hingga 4 jam. Jika ia tidak dirawat, kesan jangka panjang ialah mati pucuk.

4. Kehilangan pandangan secara tiba-tiba pada sebelah atau kedua-dua mata.
Bagaimanapun, ia tidak dapat dipastikan sama ada ia disebabkan Viagra atau faktor lain. Ia kemungkinan juga terjadi disebabkan masalah tekanan darah tinggi atau diabetes. Jika mengalami masalah ini, berhenti ambil Viagra dan ubat-ubat lain dan pergi berjumpa doktor secepat mungkin.

5. Kehilangan pendengaran secara tiba-tiba. Bagaimanapun, ia tidak dapat dipastikan sama ada ia disebabkan Viagra atau faktor lain. Ia kemungkinan juga terjadi disebabkan masalah tekanan darah tinggi atau diabetes. Jika mengalami masalah ini, berhenti ambil VIAGRA dan ubat-ubat lain dan pergi berjumpa doktor secepat mungkin.
6. Serangan jantung, strok, degupan jantung tidak sekata, dan maut. Bagaimanapun, ia tidak dapat dipastikan sama ada ia disebabkan Viagra atau faktor lain. Kebanyakan kes ini berlaku pada lelaki yang mempunyai masalah jantung.

Kesimpulannya, jika anda ingin mengambil Viagra pastikan anda mendapat nasihat dan konsultasi dari doktor yang bertauliah. Lebih baik lagi, anda berjumpa pakar sakit tuan.

Seharusnya pengambilan Viagra tidak memberi risiko yang berbahaya kepada pengguna.
Pengguna perlu lebih bijak sebelum mengambilnya dengan mengetahui berapa banyak dos yang dibenarkan diambil.

Jangan ambil sebarangan, walaupun anda lelaki yang masih muda.


Friday, November 3, 2017

Apa itu Viagra dan Bagaimana Viagra Berfungsi

Assalamualaikum dan salam seantero dunia.

Malaysia adalah antara negara pengguna terbesar pil Viagra dengan 40,000 orang mendapat priskripsi ubat ini secara tetap (statistik pada 2002). Bagaimanapun, ia tidak termasuk jumlah mereka yang menyalahgunakan pil berkenaan.

Ramai lelaki menggunakan pil Viagra terutamanya yang mempunyai masalah tenaga batin atau mati pucuk. Nak tahu apa itu pil Viagra dan bagaimana ia berfungsi?

Teruskan membaca.




Apa Itu Viagra?

Sildenafil citrate adalah nama saintifik bagi Viagra. Ia diambil daripada kumpulan ubat- ubatan yang dipanggil phosphodiesterase inhibitors atau perencat fosfodiesterase jenis 5 (PDE5).

Fungsi sildenafil adalah untuk mencegah enzim phosphodiesterase jenis 5.

Secara umumnya, ubat tersebut diuji guna untuk merawat tekanan darah tinggi yang tidak teratur. Setakat ini tiada sebarang ubat daripada kumpulan phosphodiesterase inhibitors yang boleh digunakan di America kerana ia cenderung menghasilkan kesan sampingan.

Namun begitu pada masa sildenafil gagal menunjukkan kesannya mengawal ketidaknormalan tekanan darah tinggi, didapati pula kebanyakan pesakit yang mengamalkan kumpulan ubat ini yang kebetulan mempunyai masalah mati pucuk, dilaporkan mengalami ketegangan zakar.

Fungsi Viagra Berfungsi?


Perencat PDE5 menyebabkan pelebaran diameter pembuluh darah ketika otot di dinding pembuluh darah mengendur dalam zakar dan paru-paru dengan mengurai kitaran guanosine monophosphate (cGMP) yang menyebabkan pemanjangan tindakan mediator pelebaran diameter pembuluh darah itu termasuk nitrik oksida (NO).
Tindakan utama perencat PDE5 adalah untuk menguat­kan ereksi zakar dan mengurangkan tekanan vaskular paru-paru. Perencat PDE5 juga mempunyai kesan yang kecil terhadap vaskulatur sistemik (aliran darah).
Empat jenis perencat PDE5 yang diluluskan dan digunakan merawat mati pucuk adalah sildenafil, tadalafil, vardenafil dan avanafil dan kesemuanya disyorkan untuk diambil secara oral sejam hingga empat jam sebelum melakukan hubungan kelamin. Penggunaan pula tidak lebih sekali sehari dan tidak boleh digunakan wanita.
Sildenafil, tadalafil, verdanafil dan avanafil adalah ubat yang digunakan untuk rawatan mati pucuk yang hanya boleh diberikan kepada pesakit oleh seorang doktor atau ahli farmasi berlesen dengan preskripsi daripada seorang doktor. 


Viagra tidak boleh diambil sebarang tanpa konsultasi dari doktor yang bertauliah. Viagra tidak menyembuhkan masalah mati pucuk, tetapi ia membantu memberi ketengangan yang sementara kepada lelaki yang mempunyai mati pucuk.

Nanti saya akan sambung tentang bahaya Viagra.

Rujukan 
1. Pemakanan dan Kesihatan, Syed Mahadzir



Sebarang pertanyaan, boleh hubungi www.wasap.my/60126891597


Monday, October 23, 2017

Vivix Shaklee dan Kelebihan Vivix

Assalamualikum WBT dan salam senatero dunia.

Mengapa Vivix Shaklee yang perlu kita amalkan setiap hari untuk sihat sentiasa?

Hari ini saya ingin kongsikan fakta tentang Vivix Shaklee dan Kelebihan Vivix?

Mengapa ramai sangat suka amalkan Vivix dan menjadi Produk Top No. 1 di Shaklee Malaysia?



Apa Itu Vivix?



Vivix Shaklee adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik.
Vivix merupakan produk anti penuaan selular, yang dicipta oleh Shaklee Corporation, adalah revolusioner, mempunyai 5 hak paten, sangat berkuasa dalam memerangi penuaan selular.

Salah satu bahan utama (resveratrol) dalam Vivix dirujuk di lebih 2,500 penerbitan penyelidikan, termasuk pelbagai kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institutes of Aging, dan Institut Sains Kesihatan Alam Sekitar.

Vivix menyediakan 100 mg resveratrol dalam setiap hidangan (Satu sudu teh). Ekstrak resveratrol mempunyai resveratrol semulajadi Kandungan 98%. Ini sebenarnya suplemen anti-penuaan terbaik di dunia. Bahawasanya ianya tulen ya.


Apa Kebaikan Vivix Shaklee?


1. Membaiki dan melindungi sel 

Fungsi  terbaik vivix ialah membaiki dan melindungi sel dari dirosakkan oleh radikal bebas. bukan bermakna sel kita tak rosak terus jika kita ambil vivix, tetapi kadar kerosakan itu diperlahankan dan dapat dilindungi oleh resvertrol dan polyphenol yg tinggi dalam vivix. Percaya atau tidak, tapi inilah fungsi vivix yang tidak didapati dalam supplemen lain.




2. Mempertahankan dan mengawal genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur sel. Dalam satu penemuan utama dalam ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.


3. Memberi tenaga kepada sel (mitokondria) 

Satu lagi tindakan hebat vivix ialah dipanggil mitokondria ataupun penjana tenaga kepada sel. Mitokondria mempengaruhi prestasi sel. Jika kecekapan mitokondria menurun, prestasi sel juga akan memendekkan usia sel. Ramuan vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tenaga dalam sel.



4. Meningkat prestasi sel dan melambatkan penghasilan protien AGE

AGE (Advance Glycation End products) adalah bahan akhir hasil daripada diproses oleh sel badan. Ia sgt mebahaya dan merosakkan pada tahap selular. Age ini boleh menyebabkan kerosakan pada sel2 dan juga sistem tubuh badan manusia. Ia boleh menyebabkan banyak punca kepada penyakit kronik jika dibiarkan tanpa pencegahan.

Vivix mengandungi 10 kali ganda lebih kuat Resveratrol yang mampu melambatkan pengumpulan protien AGE dalam sel tubuh manusia.

Kesimpulannya, Vivix adalah minuman botani paling berkuasa kerana mampu bertindak dari bahagian paling kecil iaitu selular.

Vivix juga berkuasa untuk penjana tenaga kepada sel.

Oleh kerana itu, tidak hairanlah para pengamalkan Vivix begitu bertenaga selepas mengambil Vivix.

Ingin dapatkan Vivix Shaklee segera?

Hubungi saya di sini http: www.wasap.my/60126891597

Friday, July 28, 2017

Bagaimana Vivix Shaklee Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah Dengan Berkesan

Sejak saya baca buku Say No To Diabetes, hasil tulisan Patrick Holford, saya pegang satu prinsip yang berbeza, pesakit kencing manis boleh BEBAS KENCING MANIS jika ubah cara hidup dan pemakanan.

Banyak topik yang Patrick Holford bincangkan. Dan paling mengujakan, dalam buku tersebut ada membincangkan perihal resveratrol dalam membantu menurunkan gula dalam darah.

Dan Vivix Shaklee mengandungi resveratrol dan 15 polifenol yang sangat power.

Sebenarnya, Vivix Shaklee dah bantu ramai sangat orang turunkan gula dalam darah.

Nak tahu macam mana?
Saya kongsikan di sini. 

Nak tahu, 1 dari 5 orang dewasa di Malaysia, adalah pesakit kencing manis.

sumber : Google


Sebenarnya ada beberapa sebab orang Malaysia ni, ramai yang kencing manis. Antaranya,
1. Cara pemakanan yang tidak sihat. Pemgambilan gula yang berlebihan.
2. Stress
3. Obesity
4. Kurang bersenam
5. Pengambilan ubat ubatan.

90% orang yang ada kencing manis biasanya type II, asalnya normal tetapi disebabkan diet yang tidak seimbang, gaya hidup yang tidak sihat ----> insulin tidak dapat berfungsi dengan baik.

 Bagaimana Kencing Manis Boleh Terjadi?

Apabila kita makan, karbohidrat akan di cernakan menjadi glukosa, glukosa seterusnya akan masuk ke salur darah untuk diagihkan kepada sel organ yang memerlukan---> sumber tenaga kita.
Hormon Insulin secara automatik akan dihasilkan oleh pankreas untuk membenarkan glukosa masuk ke dlm sel organ.
Insulin berperanan macam gatekeeper atau kunci antara salur darah dan sel organ.
Apabila insulin buka pintu, glukosa akan masuk ke dalam sel, bekalkan tenaga untuk jalankan fungsi sel.

Diabetes/kencing manis terjadi apabila insulin tak dapat buka pintu antara sel organ dan salur darah,
Glukosa akhirnya terkumpul dalam darah---> glukosa yang tinggi dalam darah menyebabkan kencing manis

Cara Turunkan Gula Dalam Darah Dengan Vivix. Dalam Vivix Ada Resveratrol


Mengikut kajian, ada 5 mekanisme bagaimana resveratrol dapat bantu kurang metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan.

1. Resveratrol bantu memperbaiki keseimbangan glukosa dalam darah==> jadi elok balik ikut sistem yang betul macam body kita patut buat.

2. Resveratrol Bantu Kurangkan rintangan insulin==> vivix tolong betulkan fungsi "kunci dan mangga" tadi supaya glukosa boleh masuk dalam sel dan tak terkumpul di salur darah sahaja

3. Resveratrol Bantu Melindungi pankreas==> kita nak nourish balik pankreas yang dah rosak dan terbeban tadi, supaya boleh berfungsi semula dengan baik. 
Kita tak nak cucuk insulin tiruan. Kita nak hasilkan sendiri insulin oleh pankreas kita. Vivix akan reduce radang di pankreas-->protect sel di pankreas--> supaya insulin akan increase ke normal semula.

4. Resveratrol Bantu Membaiki rembesan insulin ==> bila sel pankreas dah normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita.

5. Resveratrol Bantu Membaguskan Keseimbangan Metabolisme- fungsi tubuh.


Ini saya kongsi pengamal Vivix yang darahnya turun setelah amalkan Vivix.


InsyaAllah, dengan pengambilan Vivix yang consistent, pesakit kencing manis boleh kembali tersenyum

Nak cuba?

hubungi daya segera di http://wasap.my/60126891597

Saturday, May 6, 2017

Pengedar Shaklee Kota Kemuning, Bukit Rimau, Bukit Naga, Jalan Kebun, Taman Sri Muda dan Alam Megah

Assalamualaikum WBT dan salam seantero dunia.

Since Daya memang akan duduk Kota Kemuning lama, jadi Daya rasa seeloknya Daya buat pengumuman penting.

Daya merupakan Pengedar Shaklee Shah Alam, Kota Kemuning, Jalan Kebun, Bukit Rimau, Bukit Naga, Kampung Lombong, Taman Sri Muda, HICOM, Proton, Alam Megah dan Putra Height.

Daya juga boleh COD Shaklee di Seksyen 15,16,17,18,19,20,21 sampai 33.

Sebab area sini memang tak jauh dari rumah Daya.

Berita happy nya COD di semua tempat di atas adalah PERCUMA.

No charge. Istimewa untuk customer saya.


Pengedar Shaklee Kota Kemuning, Kampung Lombong,  Bukit Rimau,BukitNaga,Taman SriMuda,HICOM, Proton, Alam Megah dan Putra Height

Jika andaberminat untuk dapatkan produk Shaklee,jangan segan wassup saya di 012-6891597.

Free consultation untuk anda.

Friday, April 21, 2017

Apa Beza Produk Vitamin Shaklee Dengan Vitamin Lain

AssalamualaikumWBT dan salam seantero dunia.

Ada orang tanya, apa beza produk Shaklee Dengan Vitamin di farmasi yang berlambak tu?

Nak tahu? Mari Daya terangkan.

Daya ada background chemistry.
Dan pernah buat master dalam bidang Bahan Termaju (Advanced Material) di Universiti Sains Malaysia. Jadi, Daya memang memilih sesuatu produk berdasarkan kajian.Apa yang Daya cari ada dalam Shaklee.

Perbezaan Shaklee (The Shaklee Difference)Berbanding Produk YangBerlambak Di Pasaran

Ada 3 perkara yang membeza Shaklee Dengan Produk Yang Lain.

Shaklee Mengesahkan Mempunyai 3 Ciri Ini.


1. Sentiasa Selamat

Shaklee Corporation memberi jaminan bahawa produk Shaklee sentiasa selamat.
Lebih 100,000 ujian kawalan setiap tahun dilakukan untuk memastikan produk Shaklee betul-betul selamat dan berkesan.

Produk Shakleejuga disahkan oleh pihak ketiga dan 350 ujian pencemraran ke atas setiap bahan-bahan  untuk menghasilkan produkShaklee. Nak tengok bahan tersebut selamat atau bertoksik.
Sampai begitu sekali punya teliti Shaklee.

Dengan segala ujian yang telah dilakukan, Shaklee boleh menjamin semua produknya selamat dimakan

2. Sentiasa Berkesan

Shaklee labur USD 300,000 untuk penyelidikan dan setakat ini lebih 100 laporan saintifik telahditerbitkan. Saintis yangbuat penyelidikan di Shaklee Corporation bukan seroang dua, tapi 60 orang okay :)

Shaklee sangat menjaga hak ekslusif segala penyelidikan yang telah dilakukan.
Maka tak hairanlah Shaklee dah patentkan lebih 50 penyelidikan yang telah dilakukan.

Satu lagi, Shaklee satu-satunya syarikat nutrisi yang buat Landmark Study.
Saya akan ulaskan keistimewaan Landmark Study ni.

3. Sentiasa Hijau (Always Green)

Semua bahan untuk menghasilkan produk Shaklee adalah mesra alam.
Tiada paraben,triclosan,ftalat dan bahan kimia yangberisiko merosakkan alam.

Shaklee berani produknya adalah 100 % Guaranteed.

Jadi, anda dah tak de alasan untuk tidak memilih Shaklee.

Terbukti terbaik dari yang lain.

Kalau ta bagus, masakan angkasawan NASA pun memilih Shaklee?


Nak  tahu lebih lanjut, boleh hubungi Daya di 012-6891597

http://wassup.com.my/0126891597