Monday, June 25, 2012

Produk Baru: Collagen Powder

Collagen Powder adalah antara produk yang baru dibawa masuk ke Malaysia pada tahun ni. Yeaaa...


Apa itu kolagen?
Kolagen merupakan protien yang paling banyak terdapat di dalam tubuh manusia. Malah, iaa menyumbang kepada kira-kira 75 % berat dalam tahap kulit yang sihat seperti yang dilaporkan dalam Skin Research dan Technology, 2006. Tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa yang sihat.


Sebab dan Kesan Kehilangan kolagen
Semakin usia meningkat, kolagen di dalam badan semakin berkurang. Pengurangan kolagen menyebabkan pembentukan kedutan dan munculnya tanda-tanda penuaan lain seperti:
(1)kulit berkedut, kering dan melayut
(2) kuku rapuh dan tidak kukuh
(3) rambut nipis kerana keguguran


Risau ini berlaku kepada anda? Jangan bimbang kerana pengambilan kolagen daripada makanan tambahan membantu anda mengatasi masalah ini. Ini kerana pengambilan makanan tambahan kolagen dapat menggantikan kolagen yang hilang.


Satu kajian yang dilakukan oleh beberapa saintis (Wang et al, 2002) menunjukkan kehilangan kolagen juga boleh menjejaskan kesihatan tulang-tulang dan sesendi kita.  Ini kerana kolagen membentuk 90 % protien matriks tulang-tulang ( Ken et al., 2001) dan 2/3 tulang rawan artikular dewasa (David , 2001).


Memperkenalkan Shaklee Collagen Powder




Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000 mg proprietari Red Snapper Scale (RSS) Collagen. Kolagen ini merupakan kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.


Apa istimewanya Shaklee Collagen Powder ni?


>>Kolagen Shaklee adalah sangat ringan kerana mempunyai 1,000 dalton berat molekul. Ini memudahkan proses penyerapan ke dalam badan dan dapat membantu kepada peningkatan sisntesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


>>Tujuh bahan utama termasuk ekstrak biji benih Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstark kerang, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.


Fungsi-Fungsi Bahan Utama Dalam Shaklee Collagen Powder


1) Red Snapper Scale ( Sisik Ikan Merah)
Sisik ikan merah ialah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencermaran yang lebih kecil berbanding dengan kolagen binatang.




2) Ekstrak biji benih Camellia Japonica
-mengandungi asid Oleik iaitu sejenis emolien kulit dan pelembab kulit. Ia juga berfungsi sebagai anti oksida semulajadi isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas.


3) Ekstrak Pfaffia
Pffafia juga digelar sebagai ginseng Brazil yang bila digabungkan dengan ekstrak biji Benih Camellia Japonica dapat menyokong pembentukkan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialurinik memainkan peranan penting dalam menghidrat tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembab dan rata




4) Elastin dari kolagen ikan
Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang tegang, gebu dan anjal


5) Vitamin C dan vitamin B
Vitamin C-menggalakkan pengeluran kolagen dan melawan radial bebas yang merosakkan kulit kita
Vitamin B-terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protien untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluran kolagen dalam sel.




6) Ekstrak kerang
Glukosamina daripada ekstrak kerang adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembabkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata


7) Lactobasilus acidophilus
 Lactobasilus acidophilus-sejenis bakteria baik yang membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen


Produk ini telah diuji keberkesanannya...Ia sangat mengujakan...Apa yang penting, semua bahan yang digunakan untuk formulasi kolagen ini dari sumber semulajadi, bukan sintetik..


Next enrty saya akan kongsikan, result ujikaji yang telah dijalankan..InsyaAllah


Berminat ingin mencuba??


Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya, hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke            012-6891597      . Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA. Jom, tempah sekarang!!

No comments:

Post a Comment