Monday, June 18, 2012

Produk Baru Shaklee: Joint Health Tablet Untuk Kesihatan Sendi Anda

Jeng Jeng..Memperkenalkan Produk Baru Shaklee tahun ini iaitu Collagen Powder dan Joint Health Tablet. Hari ni nak cerita tentang Joint Health Tablet dulu. Bila tengok booklet produk ini rasa sangat teruja kerana produk ini dapat membantu orang-orang yang selalu sakit sendi. Orang yang selalu sakit sendi selalunya orang yang dah berumur.  Sebab kusyen sendi dah semakin berkurang, bila bersentuhan rasa sakit dan tak selesa untuk bergerak. Kesian kan..ye la waktu muda-muda ni tak rasa lagi, bila dah tua nanti baru tahu ;)..Apa pun kesihatan sendi perlu dijaga dari sekarang..."Prevention is better than cure"...Paling best kalau dapat hadiah kan untuk ibu dan ayah kita. Mereka mesti seronok...(^___^).



Joint Health Tablet (JHT) ni dirimus menggunakan ekstrak Boswellia dan Jagung. Kombinasi kedua-dua ni bersama-sama mineral yang lain mengoptimumkan lagi keberkesanan JHT ni. So, kalau orang vegetarian memang boleh makan tablet ni. Sesuai sangat...Jom kita tengok fungsi JHT ni..


1. Menyokong keselesaan sendi
Ekstrak Boswellia-menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.
Ekstark Boswellia adalah gum resin dari pokok Boswellia serrate. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.



Pokok Boswellia serrate



Asid boswellia (AKBA)


2. Bertindak sebagai kusyen
Ekstrak Jagung-membantu mengekalkan tulang rawan
Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melicinkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang supplemen ekstark jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Dan lagi, kajian bertahun-tahun juga mengesorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.





3. Memelihara tisu penyambung yang sihat
Zink, Copper, Manganese dan Vitamin C-nutrien penting dalam kesihatan sendi
Zinc, Copper, Manganese dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.


Apa keistimewaan Shaklee?


SENTIASA BERKESAN

  • Ekstark proprietari Boswella yang digunakan dalam Shaklee Advanced Joint health Tablet bukan sahaja mengandungi asid Boswella AKBA yang pekat bagi menyokong keselesaan sendi, tetapi juga mengandungi bahan semulajadi lain daripada resin Boswellia yang mempunyai bioaktiviti yang lebih baik bila bergabung dengan berbanding AKBA sahaja.
  • 100 % bebas kondroitin bagi penyerapan ekstark jagung yang lebih baik. (Penyelidikan baru-baru ini menunjukkan yang sulfat kondrotin juga boleh mengganggu penyerpan ekstrak jagung dan glukosamina)

SENTIASA SELAMAT

  • 100 % berasakan sayur-sayuran
  • Kaplet mudah ditelan
  • Bebas gluten

SENTIASA MESRA ALAM

  • Pembungkusan yang bebas bisfenol-A dan dikitar semula.
Kini, masalah sendi dapat diatasi. Jom nikmatinya :)



Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya, hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke             012 6891597      . Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA. Jom, tempah sekarang!! 





No comments:

Post a Comment