Monday, June 11, 2012

Kebaikan Vitamin E Yang Buat Anda Rasa Teruja


Kebanyakkan orang tahu fungsi vitamin E untuk mencantikkan kulit, untuk nampak muda dan sebagainya. Tapi, kalau orang tu kulit dah cantik dan dah nampakmuda, tak perlu ke makan vitamin E?? Sebenarnya, fungsi vitamin E, lebih dari itu.  

kredit: mamafaiz

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan.

Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Sesuai untuk ibu menyusu yang mengalami bengkak susu yang ketara. Ibu menyusu boleh mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.






3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek mengurangkan kedinginan

Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen.  Pengambilan vitamin E membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar
Membantu mengatasi masalah sakit saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka
Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak
Perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.


Vitamin E Shaklee adalah dari sumbersemulajdi.Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E (d-alpha tocopherol concentrate) dan (d-alpha tocopheryl acetate) selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast]. Gabungan Vitamin E dengan Selenium mengoptimumkan fungsi Vitamin E. 

Tak rugi anda mencuba....

*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya, 

hidayazakaria@gmail.com atau 
SMS/WhatsApp ke 0126891597. 
Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA. 

No comments:

Post a Comment