Sunday, June 3, 2012

Set 3M : Pilihan Terbaik Untuk Ibu Menyusu


Ramai ibu yang tercari-cari set penyusuan yang terbaik untuk diri mereka. Memang terdapat banyak set breastfeeding yang boleh dicadangkan, namun ia berfungsi ikut keperluan para ibu dan budget. 

Jom saya kongsikan Set Breastfeeding yang OPTIMUM untuk para ibu. Nak tahu, jom baca:

Triple M atau 3M fullpack mengandungi Vitamin C, B Complex, Vitalea, Alfalfa dari Set B dan tambahan Ostematrix(kalsium) dan Energizing Soy Protein. Semua kombinasi ini membantu ibu menjadi lebih sihat, cergas seterusnya mampu menghasilkan susu ibu dengan lebih mudah. Tak dilupakan prinsip kerap mengosongkan payudara, minum air 3L dan mendekatkan diri dengan Allah sebagai syarat wajib untuk berjaya.

Siapa yang perlu amik set ini?
- Set ini digalakkan kepada ibu yang ada masalah penyusuan,

- si ibu yang nak mula menyimpan stok,

- si ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan

- ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.





B Complex
B Complex Shaklee mengandungi semua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan kita termasuk asid folik. B Complex penting untuk metabolism dimana menukarkan makanan kepada tenaga, meninggikan sistem pertahanan badan, mengimbangi hormon, membantu mengurangkan stress dan bertindak sebagai penenang. Ianya juga membantu mengelakkan kulit kusam.

Vitamin C (Sustained Realesed Vita C) 

Vitamin C Shaklee bertindak sebagai anti-oksidan. Ianya juga mencegah kelenjar daripada rosak & berdarah, penting untuk pembentukkan kolagen (hasilkan kulit cantik dan mulus). Ia juga penting untuk meningkatkan system imun. Keunikan vitamin C Shaklee ialah, ia Sustained Released iaitu dilepaskan secara perlahan-lahan. Percaya atau tidak, Vitamin C ini benar-benar membantu mengurangkan/menghilangkan stretch marks! Alhamdulillah berkat mengamalkan vitamin c sejak mengandung, tiada stretch mark semasa mengandungkan Iman Ihsan walaupun saya amat malas pakai losen setiap hari J
Vitamin C & B tidak dapat bertahan lama dalam badan kita, jadi badan kita perlukan vitamin sebegini untuk memenuhi keperluan harian.
Vita Lea Shaklee adalah multivitamin dan multimineral, yang mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian, formulasi lengkap dengan zat besi. Membekalkan tubuh ibu dengan nutrient yang perlu agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga. Dilengkapi dengan zat besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.
Ia benar-benar membantu tumbesaran anak supaya berat badan seimbang dengan umur bayi.

Alfalfa (Milk Booster)
Raja Segala Tumbuhan, sumber mikronutrion yang paling kaya, membuatkan sistem badan berjalan lancar, sebagai milk booster-bagi ibu-ibu yang menyusukan, membantu dalam hal kewanitaan termasuklah menyelesaikan masalah keputihan. Namun, perlu diingatkan Alfalfa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE.
Komposisi utama susu ibu adalah protein, diikuti dengan kalsium, dan barulah vitamin, mineral, lemak dll.
Protien adalah makanan sel yang mana kita tahu 25% badan kita adalah protein, unsur kedua terbesar selepas air (75% badan kita adalah air). Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter. Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian. Selain membantu dalam penysuan ibu, bayi cepat kenyang, protein juga membantu anjalkan kulit, elak payudara kendur.

Ostematrix (Kalsium Magnesium dengan Vitamin D)
Umum mengetahui Kalsium sangan penting dalam pembina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang enteng. Minumim 1000mg kalsium diperlukan dalam diet harian ibu menyusu. 1000mg bersamaan 1L fresh milk! Bayangkan anda perlu mengambil 1L fresh milk setiap hari, jika dicongak, Ostematrix jauh lebih jimat J
Kekurangan kalsium kita boleh mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu dan kebas kaki atau tangan. Satu lagi perkara penting, jika anda mengambil kalsium pastikan bersama vitamin D, kerana Vitamin D membantu penyerapan Kalsium dalam tubuh dimana mengelakkan penghasilan batu dalam ginjal.


ANTARA YANG DAH MERASAI HASIL 
SET PENYUSUAN 3M (TESTIMONIAL)



InsyaAllah, pelaburan dalam penyusuan adalah sangat berbaloi. 

*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya, hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke 0126891597. Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA. Ada masalah kekangan budget??saya ada sediakan pek mini untuk percubaan selama sebulan. Jom, tempah sekarang!!

No comments:

Post a Comment