Monday, October 24, 2016

Kurangkan Kolestrol Dengan Aloe Vera dan Arctic Sea Supaya Tidak Diserang Sakit Jantung

Assalamualaikum WBT dan salam seantero dunia.

Dalam tahun ini, saya telah menerima 2 berita kematian disebabkan serangan jatung. 

Tahukah anda penyakit serangan jantung dan strok secara tiba-tiba kerap kali terjadi di kalangan orang lelaki. Ini berpunca dari kolestrol yang tinggi dalam salur darah.  






Kolestrol Baik dan Kolestrol Jahat


Kolestrol terbahagi kepada dua iaitu kolestrol baik HDL dan kolestrol jahat LDL.  Kolestrol jahat yang tinggi boleh menyebabkan pembuluh darah tersumbat manakala kolestrol baik HDL akan membawa pembuluh darah untuk di bawa ke hati dan seterusnya dikeluarkan dari tubuh. 

3 Cara Untuk Mengurangkan Kolestrol Dengan Cepat Secara Semulajadi

1. Sterol Tumbuhan

Sterol tumbuhan yang turut dikenali dengan phytosterol atau stanol adalah sebatian yang ada dalam tumbuhan dan dapat merendahkan kolestrol dengan cepat. Pengambilan tumbuhan yang mempunyai sterol dapat menurunkan kolestrol sebanyak 10-15 %. 

Gambar di bawah menunjukkan bagaimana tumbuhan yang mempunyai strerol membantu untuk mengurangkan penyerapan kolestrol ke dalam salur darah.Tumbuhan yang mempunyai sterol secara aktif akan menghalang kolstrol dari diserap ke dalam salur darah dan hapuskannya dari tubuh badan.




2. Oat
Oat bijirin yang mengandungi serat larut iaitu beta glukan yang terbukti merendahkan tahap kolestrol mereka yang mengamalkannya. 





3. Minyak ikan

Minyak ikan mmepunyai asid lemak Omega 3. Ia berfungsi untuk mengekalkan paras kolestrol baik dalam pembuluh darah dan menyahkan kolestrol jahat ke hati untuk disingkirkan. Secara tidak langsung ia melakukan pembersihan salur darah dari plak yang terkumpul.


Kurangkan Kolestrol Dengan Cepat Menggunakan Produk Forever Living

Produk Forever Living juga boleh membantu mengurangkan kolestrol dengan cepat. Lagi bagus ia menggunakan bahan semulajadi.

1. Aloe vera gel.
Aloe vera gel merupakan tumbuhan yang mempunyai sterol secara semulajadi. Kewujudan sterol di dalam aloe vera ini membantu untuk menurunkan paras kolestrol jahat dalam darah.

2. Artic sea
Artic sea merupakan gabungan minyak ikan dan minyak zaitun yang mmepunyai omega 3 dan omega 9. Gabungan 2 asid lemak ini membantu untuk menghapuskan kolestrol dengan lebih pantas. 

3. Garlic Thyme
Bawang putih tanpa bau ini membantu untuk mengawal tekanan darah supaya ia menjadi normal. 


Jika anda mempuyai paras kolestrol yang tinggi, jangan tunggu lagi. Hapuskan segera. 

Jangan biarkan strok dan serangan jantung mengganggu anda.

Whatsapp Daya ke 012-6891597

No comments:

Post a Comment