Friday, January 23, 2015

Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Timbul dan Berlubang

Assalamualaikum WBT dan salam senatero dunia :)

Sebenarnya, saya dah lama simpan testimonial saya tentang produk yang mengubah persepsi saya pada Shaklee. Orang cakap "the more you give, the more you get" or "sharing is caring".

Jadi hari ini dengan penuh rasa happy saya nak share tentang cara saya hilangkan parut chicken pox yang timbul dan berlubang serta hodoh itu.

Pada tahun 2012, saya terjangkit chicken pox dari anak saya. Ini kali pertama tau saya kena. Bila chicken pox menyerang pada waktu kita dah dewasa, kesan dia sangat-sangat teruk. Muka penuh parut. Awal-awal tu, muka macam bengkak-bengkak, lepas dalam seminggu, tinggal la parut hodoh. Betul, memang agak horror kesan parut chicken pox ni dari parut jerawat.

Honestly, bila tengok muka sendiri, rasa dah tak yakin dan rasa dah tak jadi isteri tercantik untuk suami ku...rasa macam pasrah je. Tapi takkan nak biarkan...mana boleh...hehe..sebagai seorang isteri, kena berusaha menjadi isteri tercantik untuk suami. Bukan lah tahap nak macam model, tapi cukuplah sejuk mata memandang. Ha...kalau suami kita, mukanya penuh parut, kita pun sibuk nak suruh suami cuba itu dan ini kan. hehe..

Jadi saya beranikan diri untuk cuba produk Shaklee. Sebelum ini memang tak terlintas nak makan apa-apa untuk kulit sebab rasa kulit macam dah okay. Tapi bila parut chicken pox yang berlabung ni, memang rasa tak keruan.

Produk yang saya amal kan

1. Vitamin C Sustained Release
2. Vitamin E
3. B Complex
4. GLA Complex
5. Energizing Soy Protien

Nampak macam banyak kan...tapi actually kesan makan vitamin ni bukan sahaja untuk kulit tetapi lebih dari itu.

Alhamdulilah, percubaan menggunakan produk Shaklee nampaknya membuahkan hasil. Parut makin berkurangan. Sangat-sangat kurang. Boleh tengok sendiri gambar di bawah.

Memang menakjubkan. Sebab tu sampai sekarang, saya amalkan produk Shaklee. Sebab ia betul-betul berkesan. Apa yang penting, perlu konsistan makan vitamin. InsyaAllah hasilanya tidak akan mengecewakan.




Saya ada kongssikan kisah saya ini di sini juga...
waktu rakaman ini saya tengah mengandung. 
Dah 35 minggu..hehe...aduh..terserlah ke"chubby"an ku.. harus kena slim lepas pantang nanti.




Jika pembaca di luar sana mempunyai masalah seperti saya, muka penuh parut dan parut yg dalam, boleh hubungi saya untuk kita sharing-sharing.

Jangan segan-segan, saya tak makan orang aih...
Apa yang penting pembaca dapat balik kulit yang cantik or lebih cantik dari dulu.

Memang kita bukan model untuk dipandang selalu, tapi buatlah untuk suami, untuk cantik di mata suami tercinta :)

Daya 012-6891597

No comments:

Post a Comment