Monday, January 5, 2015

Cara Buang Angin Dalam Badan Supaya Anda Boleh Kusyuk Solat

Assalamualaikum WBT dan salam seantero dunia!

Anda mempunyai masalah badan berangin?
Dan nak tahu sangat cara buang angin dalam badan dengan cara paling MUDAH dan PANTAS?

Pernah tak anda mengalami situasi begini.

Baru lepas ambil wudhuk, dah buang angin balik.
Baru angkat takbir pertama, dah batal air sembahyang.
Dah duduk tahiyat akhir, akhirnya tak dapat bendung, angin keluar jugak. Terpaksa solat semula.

Stress kan..

Dari nak kusyuk solat terus rasa tak kusyuk duk memikirkan penangan angin yang banyak dalam badan. Sampai telekung dan baju pun jadi basah dan lembab dek sebab ambil wuduk terlalu kerap.


Jika anda mempunyai simpton-simpton di atas anda wajib baca artikel ni SAMPAI HABIS.

Cara Buang Angin Dalam Badan Dengan Mudah Dan Cepat



Sebenarnya, simpton-simpton di atas saya pernah lalui.
Pengakuan berani mati ni :)
Dan saya rasa ramai yang mengalami seperti saya dan saya mahu membantu anda untuk selesaikan masalah badan berangin ini.

Solat adalah tiang agama. Waktu solatlah, waktu paling dekat dengan Allah dan saya yakin semua orang sedaya upaya mencari nikmat khusyuk dalam solat. Namun, jika asyik nak buang angin sahaja ketika solat, kita pun jadi tak kusyuk. Penat nak menahan. Kadang-kadang terlepas jua.

Waktu nak solat semula tu, feeling dah tak sama.
Kadang-kadang sampai 3 kali ambil wuduk, habis lencun baju dan basah telekung.

 Saya stress dan kekadang saya terpaksa tunggu dalam beberapa minit untuk pastikan angin dah tak de dan kemudian baru ambil wuduk semula. Kadang-kadang terpaksa delay solat dekat 30 minit!

Tak baik solat lambat-lambatkan. Jadi, kena juga cari cara buang angin dengan cepat dan mudah.

Banyak juga cara yang saya dah cuba untuk kurangkan masalah badan berangin seperti:

1. Kurangkan makanan berangin (pisang, ubi, soya- saya peminat soya)
2. Minum air halia yang kelat ( buat sendiri-rasanya amat tajam)
3. Buat senaman buang angin (rapatkan peha ke perut dan tekan dengan kuat)

Setelah mengamalkan semua di atas, ada juga rasa kurang angin dalam badan  namun tak lama. Angin tetap suka berkampung di badan saya. Saya cuba lagi inisiatif lain kerana dah tak tahan sangat dengan masalah badan berangin ini.

Alhamdulillah, akhirnya saya jumpa penawar masalah badan berangin ini.

Saya mengamalkan Peppermint-Ginger Plus! Antara kandungan utama produk ini ialah serbuk Peppermint, Anise, Fennel, Halia dan minyak Peppermint. Semua kandungan ini dapat membantu untuk keluarkan angin dan melegakan senak dalam badan kita.

Selalunya, saya masukkan beberapi biji tablet ke dalam air panas dan kacau sehingga tablet itu larut. Jadi rasanya seperti air herba yang sedap. Rasanya sangat nyaman dan segar!! Saya sangat sukakannya!Tapi kalau tak berapa rajin, saya terus telan. Tak perlu buat air seperti air herba.
Mudahkan.

Alhamdulillah, dengan mengamalkan Peppermint-Gingger Plus dengan konsistan, masalah badan berangin saya dapat diselesaikan dengan cara yang paling mudah dan berkesan. Syukur sangat-sangat. Tiada lagi masalah kerap buang angin ketika solat.


Peppermint-Ginger Plus (90 biji)

Apa yang best lagi, saya boleh bawa ke mana sahaja kerana botolnya yang kecil.
Rasa-rasa tak sedap badan, terus telan sahaja. Tapi kenalah sediakan air supaya tidak tercekik.

Jika anda mengalami masalah seperti saya, jangan bertangguh lagi. Sampai bila nak tahan angin ketika solat. Sampai bila terpaksa ambil wuduk sampai basah lencun baju dan telekung dan sampai bila nak capai nikmat kusyuk dalam solat kalau asyik terbatal wuduk dek kerap membuang angin.

Bertindak segera dengan hubungi saya, Daya 012-6891597. Saya memahami anda kerana saya pernah melaluinya. Saya akan cerita rahsia bagaimana nak ambil Pepermint-Ginger Plus ni supaya anda tidak perlu menahan angin ketika solat dan terus dapat solat dengan kusyuk dan aman :)


No comments:

Post a Comment