Friday, May 3, 2013

Kurangkan Asma Dengan Omega Guard


Penyakit asma merupakan penyakit yang sering dihadapi oleh orang dewasa dan kanak-kanak. Teringat waktu sekolah menengah dulu, seorang dormate saya yang ada asma. Kesian tengok sebab nafas tak sampai. Mak saya sendiri pun ada asma. Dah lama dah. Alhamdulillah, dah bagi mak cuba Omega Guard lebih 3 bulan, dan mak cakap nafas mak dah panjang. Senang nak baca al-Quran. Syukur. Alhamdulillah :). 
Sakit dada pun dah kurang, malah mak lebih bertenaga untuk buat kerja-kerja rumah :)

Jom saya kongsikan satu artikel disebalik fungsi asid lemak Omega 3

Ramai orang tahu asid lemak Omega-3 mempunyai banyak kebaikan. Satu penyelidikan telah dilakukan untuk melihat kesan Omega 3 terhadap asma. Sebuah kajian di Universiti Indiana mendapati bahawa orang dewasa yang mengidap asma (simpton asma dari ringan-ke-sederhana) yang mengambil minyak ikan yang kaya dengan omega-3 setiap hari untuk tiga minggu, dapat memperbaiki fungsi paru-paru sebanyak 64 peratus.  Apa yang menarik lagi, ia juga membolehkan penurunan 31 % dalam penggunaan inhaler.


Mereka yang mempunyai asma biasanya mengalami keradangan saluran udara, yang dipanggil bronchoconstriction. Asid lemak Omega-6 dan asid lemak Omega-3, dipercayai mempunyai kesan anti-radang. Dalam kajian ini, penyelidik mendapati dengan mengambil minyak ikan tambahan 3.2 gram asid eicosapentaenoic (EPA) dan 2 gram asid docohexaenoic (DHA) dalam diet harian,  sampel lendir yang diambil daripada peserta menunjukkan mengurangkan jumlah sel-sel pro-radang. Minyak ikan yang digunakan dalam kajian ini adalah gred farmaseutikal, yang bermakna ia adalah mengikut standar dan kualiti yang ditetapkan dan ia juga ditapis pada tahap molekul untuk menghapuskan bahan-bahan seperti merkuri. Selain memberi manfaat kepada penghidap asma, asid lemak Omega-3 membantu untuk mencegah penyakit kardiovaskular, meningkatkan fungsi otak, dan juga melawan kemurungan.

Kelebihan Omega Guard Shaklee

1) Omega Guard Shaklee tidak mempunyai rasa hanyir dan bau hanyir



2) Omega Guard Shaklee adalah ultratulen dan bergred Farmaseutikal

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

Omega Guard Shaklee dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*







Jika anda mengalami sakit asma boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Puan Daya @ Ibu Iman,
012-6891597
hidayazakaria@yahoo.com
FB: Norhidaya Zakaria
Fan Page: Sihat Itu Nikmat

No comments:

Post a Comment