Wednesday, July 25, 2012

Kekal Cergas Ketika Puasa Dengan Shaklee

Salam Ramadhan Kareem semua!
Alhamdulillah, Allah beri kita kesempatan untuk bertemu dengan bulan yang penuh rahmat. Hari ni dah hari ke-6, alhamdulilah..Tik Tok Tik Tok...dah hari ke-6 dah. Dah nak seminggu dah!! Cepatkan. Jom kita sama-sama meningkatkan amalan-amalan kita di bulan Ramadhan ni. Bonus besar Allah offer pada kita, rugi kalau kita tak ambil peluang nih..JOM!


Erm..nak tahu juga bekerja dalam bulan puasa ni ok tak? Lapar?Lesu? Penat? Haus? Memang tujuan puasa ni, Allah nak bagi kita rasa lapar dan haus...Tapi jangan disebabkan kita lapar dan haus, prestasi kerja kita menurun. No..No...Itu bukan yang Islam mahukan. Mungkin ada orang cakap, nak buat macam mana dah tak makan, macam mana nak cergas? Ha..sebab tu lah kena makan sahur. Ada hikmah megapa Allah suruh kita bersahur. Sahur ni adalah sunnah dan memang banyak kebaikkan bila kita bersahur. 


Kat sini saya nak cerita ttg supplement Shaklee yang boleh membantu tenaga yang berpanjangan sepanjang puasa. InsyaAllah.



Set Kekal Bertenaga

Gambar di atas ialah Set Kekal Bertenaga di bulan puasa. Set ini terdiri dari Meal Shakes, ESP dan Performance Drink. Semua berbentuk serbuk dan perlu dibancuh. Apa yang best, set ni boleh diambil oleh seisi keluarga :)...Mak, ayah dan anak. Ia juga sesuai untuk ibu yang menyusukan anak-takut susu drop. Sesuai untuk orang yang bekerja di kawasan panas dan lain-lain lagi. Set ini perlu diambil waktu bersahur. InsyaAllah dengan kebaikan porduk ni, ia membantu kita stay cergas sampai petang. Di sini, saya kongsikan tentang kebaikan setiap produk secara amnya.

(A) Mealshakes
*********
♥ Ianya multivitamin a.k.a pemakanan lengkap. Rasanya sangat sedap seperti rasa ice cream vanila tapi dalam bentuk serbuk.
Meal Shakes Shaklee adalah salah satu pilihan pemakanan yang diberi jolokan ‘easy-on-the-go meal’ kerana penyediaannya yang begitu mudah, dan kandungannya yang lengkap membekalkan nutrient keperluan harian.
♥ Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak yang aktif dan tak boleh duduk diam. Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat mengambil sarapan dan hidangan yang seimbang. Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan supplemen dalam bentuk pil terutama warga tua.

♥ Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
♥ Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
♥ Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik
♥ Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.

(B) Energizing Soy Protein
*****************
♥ Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
♥ Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,
Membekalkan tenaga yang berpanjangan
♥ Memberikan rasa kenyang

♥ Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
♥ Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
♥ Membanyakkan susu badan (milkbooster)
♥ Membantu mengekalkan kepejalan otot
♥ Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
♥ mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat


(C) Performance Drink
****************
♥ Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
♥ Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
♥ Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
♥ Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu optilyte yang membekalkan tenaga serta merta. Optilyte ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
♥ Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia bole tolong cegah dehydration tu.

kredit: FB Shaklee Golden Lounge via Chrysalis


Meh tengok apa kata pelanggan kami :)


>> untuk suami isteri


>> untuk ibu yang menyusukan anak




>> untuk anak-anak yang baru belajar nak puasa


Untuk anak-anak yang baru nak belajar puasa, minuman ini sangat membantu. Rasa Meal Shake yang sangat sedap..rasa vanilla. Yummy!! InsyaAllah buat si kecil still bertenaga. 

Bancuhan: 1 sudu Meal Shake, 1 susu PD dan 1 sudu ESP. Masukkan semua ke dalam 250 mL air biasa. 
Rasanya sangat marveles!! 

Bancuhan 2: 2 sudu ESP+ 1 susu Meal Shake + Kurma (Buang Kulit dan biji) + 250 mL dan blend = Sangat sedap!!

Banyak resepi untuk set ni yang boleh dibuat.  Ingin rasakan kenikmatan ini dan kekal bertenaga??  Cepat dapatkanya sekarang!!


Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya di hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke 0126891597. Dengan pembelian dari Blog sihathijau247, anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA.


No comments:

Post a Comment