Friday, February 14, 2014

Kurangkan Mengantuk Dengan Vitalea dan Omega Guard Shaklee

Ramai orang "layu" atau cepat mengantuk bila waktu pagi. Mengapa boleh jadi hal sebegini? Bukan ke sepatutnya bila dah tidur selama 5-7 jam, kita akan rasa cergas bila dah bangun.

Punca kuat mengantuk di siang hari adalah disebabkan bada kita tidak mempunyai nutrisi yang lengkap. Semua orang makan setiap hari. Tapi saya pasti tidak ramai yang pasti adakah 100 % dari nutrisi  yang ada dalam makanan diserap masuk ke dalam sel-sel darah.



Selain itu, jika anda selalu mengantuk dan merasa letih, anda mungkin mengalami anemia. Anemia merupakan penyakit kekurangan sel darah merah atau hemoglobin atau keduanya, sehingga kemampuan darah mengangkut oksigen berkurang.
Ada bermacam-macam anemia, namun yang paling sering dijumpai di negara berkembang adalah anemia yang disebabkan kekurangan zat besi, yaitu anemia yang disebabkan oleh kurangnya persediaan zat besi untuk pembentukan sel darah merah dan hemoglobin.

Produk Shaklee Bantu Kurangkan Mengantuk: Vita-Lea dan Omega Guard

Antara produk yang boleh mengatasi masalah mengantuk di siang hari atau masalah mudah mengantuk ialah Vitalea dan Omega Guard.
Vita-Lea Shaklee

Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan multimineral yang sangat lengkap. 

Kelebihan Vitalea Shaklee

Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Vitalea ini ada mengandungi Vitamin A, B (semua jenis vitamin B), C, D, Asid Folik, Biotin, Kalsium, Fosforus, Iodin, zat besi, magnesium, copper, selenium dan zinc.


Apa yang menarik, Vitalea Shaklee adalah diformula dengan zat besi. Zat besi sangat penting untuk pembentukan sel darah merah dan hemoglobin.



Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  
Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA. 



Omega Guard

Kandungan DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan,
 menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Ya, Omega Guard mampu menggalakan fungsi otak dan sistem saraf. Bila fungsi otak dan sistem saraf kita baik, ia membantu kita merasa cergas.
Selain itu, Omega Guard juga bantu menstabilkan hormon.

Nak cuba, boleh hubungi saya di:




No comments:

Post a Comment