Tuesday, April 10, 2012

Anak Anda Kurang Selera Makan? Meal Shakes Boleh Bantu

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum wrt ibu-ibu dan abah-abah seluruh dunia (^_^).
Saya mood ceria hari ini. Ehem ;)

Hari ini saya nak kongsikan satu produk Shaklee yang agak "hot" untuk ibu-ibu yang mempunyai anak yang "picky eater". Saya rasa semua ibu-ibu akan berasa sungguh risau kalau anakanda tercinta susah mahu makan. Risau tak cukup zat la, berat tak naik la. Ye la, anak-anak zaman sekarang, boleh tahan sikap memilihnya. Tapi, jangan dimarah anak-anak itu kalau tak nak makan. Mungkin itu sudah fitrahnya, ada yang disukainya dan ada yang tidak. Mesti ada hikmahnya. Tapi sebagai ibu-ibu mithali, janganlah kita berputus asa untuk memberi yang terbaik untuk anak-anak kita. Oh, sapa yang tak sayangkan anak kan.

Tengok sikit rupa Meal Shakes tu.

Ni dia.

Di bawah ada Q N A tentang produk Meal Shakes ni. Jom layan.

Q: Ada apa dengan Meal Shakes?

A: Meal Shakes merupakan sejenis minuman yang berasaskan soya yang mempunyai gabungan multivitamin dan multimineral untuk membekalkan nutrisi kepada anak-anak kita yang tengah membesar. Yang paling 'awesome' Meal Shakes Shaklee ni adalah ia terdiri dari gabungan bahan-bahan semulajadi yang diproses menggunakan metode semulajadi supaya tubuh lebih mudah untuk menyerap semua multivitamin dan mineral tanpa kesan sampingan.

Q: Anak saya sangat aktif, sesuai ke makan Meal Shakes ni?
A: Oh, sememangnya Meal Shakes memang amat sesuai untuk anak-anak yang aktif, yang memilih makan, kurang selera makan, sibuk beraktiviti dan yang memerlukan sokongan untuk menguatkan imuniti.

Q: Sedap sangat ke Meal Shakes ni?
A: Oh, of coz la sangat umppp!! Saya suka sangat sebab bau vanila yang semulajadi itu, rasanya pun sodap.

Q: Soya dalam Meal Shakes ni GMO ke?
Oh, Meal Shakes ini berasaskan soya tanpa GMO. Ia bukan soya yang "dimidified". Say Yes to Neutral Product ;)

Q: Kata Meal Shakes ni sedap, ibu tak boleh rasa ke? Ke dia untuk kanak-kanak sahaja?
A: Oh, soalan ini akan dijawab di Entry seterusnya (^_^). Jangan marah. Tunggu

Jom tengok apa kata pengguna Meal Shakes.
Alhamdulillah. Seronok sangat bila tengok orang lain pun happy.
Pengorban kita sebagai ibu bapa untuk memberi yang terbaik untuk anak-anak sangat dipandang Allah. Selagi ia tidak bertentangan dengan syariat Islam, insyaAllah, Allah pandang usaha ibu-ibu dan ayah-ayah yang mulia di luar sana. Oh, saya tidak berkata untuk produk Shaklee sahaja, saya akui masih banyak lagi makanan tambahan yang baik untuk anak anda di luar sana, tapi apa salahnya mencuba, mana tahu berkenan di hati? ;)
Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke 0126891597. Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA.

No comments:

Post a Comment