Monday, March 5, 2012

Produk Tambah Susu Badan

Entri akhir-akhir ni semua pasal breastfeeding. Hehehe. Maaf kepada pembaca lelaki. Saya sebagai seorang ibu yang menyusukan anak sangat faham apabila ibu kekurangan susu. Saya sendiri mengalaminya. Saya pernah jumpa pakar laktasi untuk berbincang tentang penyusuan. Beliau berkata, bukan salah kamu jika kamu tak berjaya menyusui anak sepenuhnya, sebenarnya, masyarakat dan orang sekeliling turut main peranan dalam menjaya penyusuan. Ha..betul tu. Memanglah seorang ibu yang menyusukan anak, tapi orang sekeliling perlu menyokong ibu yang menyusu. Suami, ibu, ibu mentua, majikan, kawan-kawan sekeliling dan lain-lain lagi. Oh, saya tidak bermaksud untuk menunding jari pada siapa-siapa, cuma apa yang saya nak tekankan adalah budaya penyusuan bayi itu perlu diperluas agar orang lain juga memberi sokongan dan dorongan. Bukan susah pun kan.

Saya ingat lagi, lepas saya balik semula ke USM, saya terus hubungi kawan saya Paa untuk bertanyakan produk tambah susu. Saya berterima kasih pada Paa kerana telah memperkenalkan Shaklee kepada saya. Paa sangat memberi sokongan pada saya. Ya, sokongan inilah yang saya perlukan untuk seorang ibu anak pertama dalam penyusuan. Paa bagi solution pada saya. Nak banyakkan susu, makan Fenugreek dan nak pekatkan susu amalkan Shaklee.

Alhamdulillah. Ia sangat berbaloi.

Vitamin tersebut ialah: Vitamin C, B Complex, Vita-Lea, Alfalfa Complex, Energizing Soy Protien, Ostematrix.

Vitamin C 500mg (Sustained Released)

~untuk kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan. ~membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi.

~membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka.

~membina kalogen untuk kulit yang sihat.

~bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan

~meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging

B-Complex ( Bersama Asid Folik dan Biotin)

~membantu mengurangkan tekanan dan kelesuan

~membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran

~membantu dalam sintesis DNA dan sel-sel baru

~membantu dalam pemeliharaan sel darah merah

~menukarkan makanan kepada tenaga

~menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein,

~membatu mencegah barah serviks,penyakit jantung dan kecacatan spina

~menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular

Vita-Lea (Multivitamin dan Multimineral)

~mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral utama

~membantu mempertingkatkan kesihatan badan dalam jangka masa yang panjang

~membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya

Energizing Soy Protein (ESP)

~membekalkan tenaga pada masa yang panjang

~maintain milk supply,

~pertumbuhan kulit yg sihat dan cantik, tumbesaran bayi yg sihat dan normal

~ membantu kurangkan kulit kendur

~rendah lemak, tidak mengandungi kolestrol dan laktosa (ibu-ibu yang alergik pada laktosa boleh makan ye)

Alfalfa

~bertindak sebagai “milk booster”

~penawar allergy, asma dan resdung

~berfungsi sebagai fiber dan dapat mengurangkan sembelit

~mengurangkan keputihan untuk wanita

OsteMatrix(Calsium-Magnesium)

~membantu membina tulang dan gigi yang kuat

~membantu mengekalkan paras tekanan darah menjadi normal

~membantu kontraksi muscle (otot) dan transmisi saraf) dan mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan.

Mungkin ada yang rasa terlalu banyak nak makan dan mungkin mahal. Betul tak. Tapi percayalah ia sangat berbaloi kerana dengan pembelian full-pack, ia tahan selama empat bulan. Kira dalam setahun, hanya 2-3 kali sahaja perlu beli. Lagipun, bahan-bahan dalam vitamin Shaklee adalah semulajadi dan ia tiada kesan sampingan selagi diambil mengikut dos dan syarat yang ditentukan. Saya tidak pernah menyesal menggunakan Shaklee malah bersyukur kerana ia memberi saya kesihatan yang lebih baik berbanding dulu. Yelah, kalau suami sendiri puji, takkan tak nak mengaku kot. ;)..Jom cuba sekali, pasti tak rugi. InsyaAllah. Apepun, kita hanya berusaha, Allah jugalah yang mengizinkan

Sebarang pertanyaan dan tempahan produk, boleh hubungi saya di hidayazakaria@yahoo.com atau SMS/WhatsApp ke 012-6891597. Dengan pembelian dari Blog sihathijau247 anda berhak mendapat konsultasi PERCUMA.

Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


No comments:

Post a Comment