Wednesday, August 8, 2012

Petua Kurangkan Kolestrol di Hari Raya Dengan Lecithin dan Omega

Hari raya hampir tiba tidak lama lagi. Memang tidak dapat dinafikan, hidangan lazat seperti lemang, ketupat, rendang, kuah kacang, soto, sate,lontong, laksa, kuih muih memang susah nak tolak. Orang cakap, setahun sekali :) Namun, ramai yang dek terlalu ikutkan nafsu, makan secara berlebihan di hari raya. Lebih bahaya, makanan yang disantap itu kebanyakkannya adalah yang berlemak dan berminyak!!!



Saya pun tidak ketinggalan. Memang suka sangat masakan Melayu lama seperti rendang Palembang dan lontong berlemak masakan ibu. Ish..Tak mampu rasanya nak tolak makanan seperti itu di musim raya...Makanan kegemaran katanya :) Tapi memikirkan lemak dan minyak yang ada dalam makanan tersebut, rasa takut nak makan kan...ye lah nanti kolestrol naik, berat pun naik!! Macam mana tu....

Jangan risau. Anda semua boleh menikmati juadah hari raya dengan tenang kerana saya kongsikan bagaimana produk Shaklee boleh membantu untuk mengatasi masalah itu..

1) Lecithin atau Omega
Lecithin dikenali sebagai pengelmusi lemak semulajadi.  Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, ia membantu untuk mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubun.Ini kerana lecithin boleh membantu lemak bertukar menjadi bentuk cecair (emulsify). Secara tidak lansung, ia menghalang lemak-lemak melekat pada salur-salur darah dan membuatkan salur darah ini tersumbat. Lecithin sangat bermanfaat dalam membantu fungsi kardiovaskular dalam badan. Kandungan kolina dalam lecithin berupaya memecahkan kolesterol dan bermanfaat dalam sistem neuron di dalam badan. Disebabkan fungsi lecithin sebagai pembakar lemak, ia membantu untuk menghalang tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis dan menggalakkan peredaran darah

Omega Guard mengandungi EPA, DHA dan ALA. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis dan melicinkan saluran darah. Ia sangat efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal. Selain itu ia boleh merendahkan kolestrol dan menghindar pembekuan darah dalam badan dan membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL. 





2. Herblax/Alfalfa

HerbLax/Alfalfa berfungsi sebagai agen detox untuk membuang segala lemak, toksin dan lendir yang melekat di dinding usus. Ia dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Ia juga dapat mengatasi masalah sembelit yang sering dihadapi bagi sesetengah orang setiap kali musim perayaan. HerbLax tidak digalakkan diambil oleh ibu yang menyusukan anak.




Jadi anda tak perlu risau!! 

Jadikan Lecithin/Omega/HerbLax/Alfalfa teman baik anda ketika beraya nanti.

Yang mana produk sesuai untuk anda dan budget anda?Boleh hubungi saya di 012 6891597 atau hidayazakaria@yahoo.com untuk maklumat lanjut.


Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


No comments:

Post a Comment