Thursday, June 4, 2015

Cara Hilangkan Selsema dan Bersin Kuat Tanpa Ubat Mengantuk

Assalamualaikum WBT dan salam senatero dunia.

Ramai orang sering dapat selsema pada waktu pagi. Ye ada yang memang sensitif dengan suhu sejuk pada waktu pagi. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang perlu bangun awal pagi dan rumah tak de water heater. Fuh..senang sangat bersin, kemudian jadi selsema.

Saya faham sangat perasaan bila asyik bersin tak sudah-sudah. Pastu tambah lagi selsema datang. Fuhhh....Kebanyakkan ubat selsema yang ada di pasaran boleh mendatangkan kesan mengantuk. Susahlah kan kalau nak kena telan setiap pagi, nanti tak pasal-pasal mengantuk di tempat tidur pastu Bos pulak nampak kita tersengguk atau terlelap kat meja. Aduhh...

Kalau ada yang hadapi masalah ni, boleh cuba Vitamin C Sustained Release Shaklee. Vitamin C Shaklee bantu mengurangkan selsema dan bersin.

Vitamin C Bantu Kurangkan Selsema

Secara umumnya, Vitamin C bantu meningkatkan sistem imun badan kita. 
Vitamin C Shaklee mempunyai Bioflavonoids.  Apa itu Bioflavonoids?

Mengikut blog kesihatan ini, bioflavonoids dikenali dengan nama vitamin P. Ia sebenarnya bukan termasuk kelas vitamin tetapi sering disebut vitamin untuk memudahkan pengkelasan nutrien yang terkandung di dalamnya. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin, onyx, luteolin, dan flavonoid lain. Nutrien ini tidak boleh dibuat oleh badan dan perlu didapatkan dari makanan.

Apa Manfaat Bioflavonoid?

Bioflavonoid  berkesan bekerja bersama vitamin C. Bioflavonoid membantu fungsi vitamin C iaitu:
  • menjaga kekuatan pembuluh kapilari darah
  • menjaga collagen (pelekat antara sel) agar tetap dalam keadaan sihat
  • membantu penyerapan vitamin C
  • mencegah kerosakan vitamin C kerana pengoksidaan
  • mengurangkan hipertensi
  • mengurangkan pendarahan
  • mencegah kerosakan kapilari dan rangkaian penghubung
  • membentuk pelindung terhadap jangkitan

Testimonial Vitamin C Bantu Kurangkan Selsema





Cara Pengambilan Vitamin C Shaklee Untuk Selsema

Jika anda mengalami selsema pada waktu pagi, digalakkan ambil sebanyak 2 biji selepas sarapan dan 2 biji selepas makan malam. Vitamin C Shaklee jenis sustained release bermaksud ia akan dikeluarkan ke dalam darah megikut jam. Jadi tiada isu terlebih makan vitamin. Apa yang penting ia adalah dari bahan semulajadi dan tanpa pewarna berbahaya. Jangan terkejut jika melihat Vitamin C Shaklee berwarna putih krim kerana tidak mengandungi pewarna.

Jadi, kalau dah tak larat nak tanggung selsema yang mengganggu hari anda, cepat-cepat dapatkan Vitamin C untuk selesaikan masalah anda.

Hantarkan SMS/Whatsapp dengan " Vit C 4 Selsema" Ke 012-6891597.
Zasss....terus saya pos ke rumah anda selepas pembayaran.


No comments:

Post a Comment